Badania pozwalają określić poziom zaburzeń rozwojowych

width=600Każdy z nas, w momencie przyjścia na świat jest niczym tabula rasa. Pierwszych kilka lat życia to okazja do eksploracji otaczającego nas otoczenia, wejście w interakcje z nimi i tym samym zdobywanie niezbędnej wiedzy do przetrwania i funkcjonowania. Opisane zjawisko nosi nazwę rozwoju i niezależnie od płci czy cech osobowościowych, podlega mu każdy człowiek bez wyjątku. Zdarzają się sytuacje, w których sześciolatek uczęszczający do szkoły ma wyraźne problemy w nauce, dezorganizuje lekcję i nikt nie jest w stanie określić przyczyn takiego zachowania. I właśnie w tym miejscu wkraczają z pomocą anatomia palpacyjna, przeprowadzane przez wykwalifikowanego w tym kierunku psychologa. Proces diagnostyki, podobnie jak w innych obszarach tej nauki, zaczyna się od rozmowy z dzieckiem. Okazuje się bowiem, że dzieci potrafią wprost mówić o pewnych niesprzyjających zjawiskach, w odróżnieniu od dorosłych. Gdy zostanie znaleziona geneza problemu, możliwa staje się praca terapeutyczna w celu jego niwelacji.

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna